Coola 60-tals accessoarer!

60-talet är hett i sommar! Grävde i min mammas gamla smyckeskrin och hittade lite söta saker.

image440image441image442image443image444

Mest spelade just nu...

Mest spelade låten just nu... Ladda hem, lyssna och njut :o)

My Morning Jacket  "Where to begin"

Up and up and up I climb,
When I came up I was so far behind,
My head takes a lickin',
But my heart keeps on tickin,
Just the same.

Always startin' over but somehow,
I always know where to begin.

Round and round and round I ride,
And just when I looked I hadn't even began,
To feel the effect,
A cool, dark fever,
On the brain.

That feelin' takin' over,
Like a holy rollercoaster,
To the grave.

How can I await the day?
And last the night I'm here to see?
How do I await the mother lode?

It's the art of feeling naked in your clothes.

Again, again, again I tried,
That's how I knew I would never be denied,
That face in the mirror,
Who could it be? It was my own.

That cool, dark figure,
That's when I knew I was alone.

On and on and on I drive,
When will I know I have finally arrived?
So far I've gone, so far to go,
It never ends.

Always starting over but somehow I always know where to begin,
Always starting over but somehow I always know where to begin,
Always starting over but somehow I always know where to begin.

Mysiga sommarkvällar!

Mysiga kläder från Juicy Couture m.m. Trots att det är big no no på Uggs så kan jag inte låta bli dem, så sköna att bara sticka ner foten i. De svalkar på sommaren (tro det eller ej) och värmer på vintern.

image416image417image419image420image421image422image424


En suverän film!

Jag vet att jag är lite sent ute men av någon anledning är detta en film som alltid har fått ge vika för någon annan. Flera gånger har jag varit på väg att sätta den i DVD:n för att i sista sekunden välja någon annan. Varför kan jag inte svara på...
Filmen jag pratar om är "Elizabethtown" med Kirsten Dunst och Orlando Bloom. Fastän jag inte är något stort fan av varken Kirsten Dunst eller Orlando Bloom så kan jag inte låta bli att gilla denna charmiga och romantiska komedi som dessutom är välfylld med bra musik.

Kolla in den!

image414image415

Förkärlek för coola t-shirts/tees!

Jag älskar verkligen vintage t-shirts med coola tryck. Det ska vara "the real thing" alltså inte några nytillverkade i vintagestil typ Trunk Ltd.

Cool Bob Marley tee från 80-talet
image401

Läcker 80-tals retro H&M T-shirt! Intact som var Impuls föregångare.
image402

Tidig Madonna! Inköpt av mamma på Carnaby Street i London 1985
image404

Guns n´ Roses!
image413

Vintage i all ära...

Vintage i all ära men ibland hittar man nya godbitar man bara måste ha som den här söta lilla väskan.  Även att den är ny så är den ju helt klart inspirerad av äldre stil och det är väl därför jag tycker om den... :o)

image386image387

Klänning eller shorts? Definitivt klänning...

Enligt en undersökning i Aftonbladet Mode så är shorts sommarens plagg. Jag protesterar högljutt!! Klänning är ju så mycket snyggare, kvinnligare, finare, läckrare you name it...
Se bara på de här...

image363image364image365image368image369image370image371image372image375

Skärp till dig!!!

Det spelar ingen roll vilken vintagebutik eller secondhand affär man besöker så hittar man ofta söta skärp och bälten från olika tidsepoker. Jag har hittat så många fina att jag har svårt att motstå dem.
Nu har jag skärp i massor, jag får helt enkelt "skärpa" till mig...

image345image346image347image348image349image350

Härlig sommarinspiration!

Härlig shoppinginspiration från shopbop.com

image337image339image340image341image343image344

Farväl "Six Feet Under"

Världens bästa Tv-serie har bokstavligt talat gått i graven och det är med stor sorg i hjärtat som jag tar farväl av familjen Fisher m.fl.  Seriens sista avsnitt kunde inte haft ett bättre slut, sorgligt men ändå så bra. 
Det lär inte bli tal om någon återuppståndelse av serien (tyvärr) för igår var det definitivt slut.
Det blir till att kolla in repriserna och inhandla DVD:boxen snarast för att mildra abstinensen.

image328

För er som har riktigt svårt att släppa taget...

image329

RSS 2.0