TV-krockar!!!

Sveriges alla TV-bolag gjorde det inte lätt för oss TV-junkies ikväll. Alla bra serier krockade, suveräna Grey´s Anatomy med lika suveräna Heroes. Coola Mia & Klara med TopModel Sthlm.
Mitt val blev Grey´s Anatomy och jag blev inte besviken...  Reklampauserna gick till att zappa mellan Mia & Klara och TopModel.
Heroes går ju i repris redan ikväll/natt (thank god) och DVD:n är redan timad :o)

Sen är det ju alla andra fantastiska serier som Desperate Housewives, Lost, Prison Break, Medium m.m m.m
Hur ska man hinna med...?

Är du oxå en TV-junkie? Vilken är din favoritserie?

image799image800image801image802

Höstens snyggaste ytterplagg

Skinnjackor är helt klart höstens snyggaste och coolaste ytterplagg. Har du hittat din favorit än eller har du några bra tips på snygga modeller?

Kändisarna har fattat vinken...

image794image795image796

Grå snygging från asos.com
image797

Slutligen min favorit en klassisk och punkig MC-jacka.

image798


Höstens måste!

Ett av höstens absoluta måsten är stickat. Det passar perfekt att bryta av säsongens andra heta material som lack och skinn.

Här kommer lite stickad inspiration både secondhand och nytt.

Stickad basker från asos.com

image781

Stickad senapsgul mössa/basker, secondhandfynd.
image782

Söt tröja från asos.com
image783

Stickad 80-tals oversizetröja, mammas gamla.
image784

Bernat Klein klänning, mammas.
image785

Stickad metallic, secondhand fynd.
image786

Finfina stickade plagg från asos.com
image787image788

Ursnygg Ted Baker wrap around.
image791

Även kändisarna sportar stickat!

image792image793


Söta accessoarer!

Söta accessoarer som skapar habegär...

image777image778image779image780

Vintagefynd från London!

Här är två av mina senaste vintagefynd, inköpta i London 2007.
Fler bilder på ljuvliga kläder och accessoarer kommer under veckans gång.

Trendig lackväska!

image775

Söt scarf från Jim Renoir.

image776

Uggs - Ugly or not?

Det är knappt man vågar knysta att man fortfarande gärna myser i Uggs. Tur att man inte är ensam, Sienna Miller sportar fortfarande Uggs ibland. Dessutom kunde jag se dem på en hel del fötter i London tro det eller ej... :o)

Vad tycker du? Är Uggs ugly or not?

PS. Bilder från mina vintagefynd i London kommer på bloggen inom kort. Det blev dock inga Uggboots...

image772image773image774

Resplaner!

Imorgon sticker jag till London. Ska träffa bästa kompisen Amanda som numera är bosatt där, lyckos henne...
Hon är den perfekta guiden i London för den ultimata shoppingen. Det blir garanterat besök på Oxford Street, Kings Road och Carnaby Street, Camden Lock Market och Portobello Road Market.
Sen ska jag/vi försöka hinna med Absolute Vintage, Rellik och Beyond Retro oxå.

Återkommer i bloggen på måndag förhoppningsvis med nya vintagefynd.



image771

Veckans Puma - Mjau!!

Katherine Heigl blir denna veckas puma, dels för sin roll som Izzie i Greýs Anatomy och för att hon dessutom kammade hem en Emmy för samma roll. Hon var även bedårande vacker i sin Zac Posen klänning på galan.

Dessutom verkar hon vara mammas flicka vilket jag gillar för det är jag oxå... :o)
I sitt Emmy tacktal nämnde hon sin mamma ett flertal gånger.

image770



Väskdax!

Har du någon väska du går och drömmer om att äga?
Själv är jag fortfarande förälskad i Diors Gaucho saddlebag.

Andra fina väskor:

Balenciaga studbag
Coolt rastafari färgat från L.A.M.B.
YSL Downtown bag
Mönstrat från Ted Baker

image763image764image765image766image768

Shit, va snygg han är...

Jag säger bara Milo Ventimiglia. Brad Pitt kan kasta sig i väggen... :o)

Vem är din favorithunk?

image761

London nästa...

Har jag tur så kommer jag iväg till London i slutet på veckan. Alla vet vad det innebär, superbra shopping framförallt secondhand. Dessutom pågår ju modeveckan i London för fullt vilket ju inte heller är fy skam.
Håll tummarna för mig... :o)

image754

Veckans Puma - Mjau!!

Ali Larter i suveräna "Heroes" blir veckans Puma. Jag förstår inte varför Hayden blivit så hypad när Ali är så mycket coolare och snyggare...
Ali Larter kan du även se i skräckisen "Final Destination"

image753

Månadens vill ha lista!!

Söt tröja med katter eftersom jag älskar katter...

image747

Underbar Derek Lam väska.

image749

Cool hatt och bälte!

image751image752

Snygga smycken är ett måste...

image750

Veckans Puma - Mjau!!

Veckans Puma blir ingen mindre än Fergie, inte minst för hennes suveräna låt "Big girls don´t cry"
Dessutom har hon en cool och egen stil.

image711

Vilken stil!

Vilken Jessica Simpson stil föredrar du? Jag gillar henne mer i cool t-shirt och jeans än all made up. Den bohemiska stilen som kom fram när hon dejtade John Mayer är favoriten.

image703image704image705image706image707image708

Hatt fnatt!

Jag vill oxå ha en snygg hatt i höst. Ska göra allt för att hitta en cool hatt secondhand, gärna en svart gubbhatt.

image689image690image691image692

Marc Jacobs goes sixties

60-talsinspirerade kläder från Marc Jacobs det gillar vi... :o)
Fast jag får nöja mig med att "bara" titta och njuta.

image687image688

RSS 2.0