Spets eller inte?

Det här med spets kan vara svårt. Det gäller att styla helt rätt annars finns risk för både tantvarning eller porrvarning.
Kommer du haka på spetstrenden i höst?
Själv nöjer jag mig med ett spetskantat linne.

Här var det tantvarning



Här var det porrvarning eller åtminstone burleskvarning alá Dita von Teese



Några som lyckats bättre





Prada går i täten och leder spetsåtertåget och återanvänder dessutom vintagemodellen Linda Evangelista.


Idag hyllar vi...

Idag hyllar vi 70-talet, det årtionde jag föddes.
Musiken och modet.



Kan musik bli mycket bättre än det här?


America - A horse with no name






Crimson & Clover - Tommy James & The Shondells





CCR - Fortunate son





Kläderna




Ibland önskar man att man kunde färdas tillbaka i tiden eller byta en morgondag emot en gårdag.

Saknaden är stor...

Saknaden är stor efter i mitt tycke världens bästa serie "Six Feet Under"
Vilken är din favoritserie genom tiderna?


Suveräna slutscenen i sista avsnittet av "Six Feet Under"



Lycka till!

Lycka till ikväll Robyn som förband till självaste Madonna i Nice.

 



Vintage Madonna



Bob Marley!

Bob Marley är en av mina absoluta favoriter. Jag tröttnar aldrig på hans musik och återkommer alltid till den efter kortare uppehåll.

Jag verkar inte vara ensam om att gilla honom. Gwen Stefani döper sina barn efter honom, Zuma Nesta Rock och Kingston.

En staty av framlidne reggaestjärnan Bob Marley avtäcktes i helgen i den serbiska byn Banatski Sokolac, som vill slå broar mellan människor efter de sönderslitande krigen i det forna Jugoslavien.


En musiker från Kroatien och en från Serbien drog skynket av statyn vid en festival som samlat rockband från Balkan. -Bob Marley stod med sin musik för fred och tolerans, sade en av arrangörerna enligt Reuters.

 




Rocketman/woman!

Finns det något tristare än att inte kunna förverkliga sina drömmar?
"Du kan bli precis vad du vill" är verkligen en sliten gammal klyscha.

Jag vill bli astronaut men är för feg.
Jag vill bli astronom men är urusel i matte och fysik.

Vad göra? Drömma kan man ju alltid...

Vad är din dröm?




De som går sin egen väg...

Skönt att det finns de som vågar trotsa dagens rådande ideal.

Vikt-idealet size zero






Mer Britney


De som vågar visa den osminkade och oretucherade sanningen



De som inte lämnar ut sina barn till försäljning/högstbjudande







Tack för att ni finns...



80-tals vintage!

Idag hyllar jag 80-talet!




70-tals favoriter!

Vintage från 70-talet




"Give peace a chance"

If I could turn back time...



"I'd trade all of my tomorrows for one single yesterday"

Me and Bobby McGee

Happy Birthday Mrs President!

Grattis Madonna till dina 50 år och till din makalösa karriär.


Vintage look-a-like!

Vintage look-a-like från Paris senaste outfit.


Vintage-Madonna!

Madonna under sin absoluta storhetstid enligt mig. BoyToy-mode och härligt 80-tal.
Det var min äldsta brorsa Johan som kom hem med "Like a virgin" LP:n 1984 och den hamnade illa kvickt i min skivsamling. Min brorsa hade bara inhandlat skivan för att det var en snygg brud på omslaget, typiskt honom... :o)
Min andra brorsa hatade Madonna och sa att hennes låtar var skräp och substanslösa.
Han hade definitivt inte rätt eftersom Madonna är en av de få som lyckats hålla sig kvar på toppen så länge.

Vilken Madonnaperiod är din favorit?


Det var bättre förr...

Det var bättre förr. Bilderna får tala för sig själva.



Freaks of 2008!



Visst föredrar man väl Madonna anno 1983 framför Madonna 2008?



Usch, vart är vi på väg...??

RSS 2.0