Ikväll blir det skräckfilm...

Ikväll blir det skräckfilm... Mitt hetaste tips om du gillar att bli rädd är "Mirrors" med Kiefer Sutherland.
En scen är riktigt obehaglig och du kommer veta vilken när du ser den.

Ett annat tips är klassikern "Alla helgons blodiga natt" med tidernas otäckaste mördare Michael Myers.

Ha en ruggig Halloweenkväll i TV-soffan.



Halloween - Michael Myers



Happy Halloween - Rachel Bilson...

Rachel Bilson var absolut sötast i sin Halloween-utstyrsel. Hon klär otroligt bra som hippie...


Bad moon rising...

Den här låten känns passande ikväll med tanke på vädret...

Take it away Creedence...




PS. Den här låten är till dig Niclas. Minns att den gick på repeat i ditt rum när jag bodde i rummet bredvid.

Nygamla vintagefynd!

Huserade runt i mammas stora garderob idag där det finns en enorm klädskatt från 60-tal fram till idag.
Här är några av fynden...


Idag är jag sugen...

Idag är jag sugen på choklad. Skulle kunna äta hur mycket som helst tills jag trillade över den här bilden på nätet.
Den tog liksom lite udden på suget...


Var det inte bättre förr iallafall...

Klassiska skönheter

Grace Kelly

Ingrid Bergman

Faye Dunaway

Audrey Hepburn

Brigitte Bardot


Istället för dagens botoxinjicerade "monster"

Madonna

Kylie Minogue

Pricilla Presley

Meryl Streep & Nicole Kidman


Drew Barrymore vs Reese Witherspoon!

Vem tycker du tog hem omslags och bildkampen den här månaden, Drew eller Reese?
Något som är säkert är ju att Reese tagit hem kärlekskampen med läckra och coola Jake Gyllenhaal (Kirsten Dunst måste ångra sig bittert...)

Jag tycker bäst om Drew Barrymore både som skådis och stilmässigt.


Kate Moss favoriter...

Kate Moss kollektioner för Topshop blir bara bättre och bättre. Här är mina favoriter från den senaste kollektionen.


Nice vintage!

Den här bananformade väskmodellen är jag överförtjust i.



Fin skinnplånbok att ha i väskan.



Söt rutig basker



Cool kavaj



Nej, nu är det dags för snygga Wentworth Miller och Prison Break...

Snygg, snyggare, snyggast...

Dagens topp 3 - looks!



Vilken är din favorit?

En liten godnatt sång...



Dagens önskelook!





Älskar verkligen västen...

Rutigt värre...

Jag gillar verkligen höstens ruttrend, speciellt det klassiska skotskrutiga mönstret.
Det känns både klassiskt snyggt och punkigt coolt.
Här är några rutiga vintagefynd komponerade av kultbandet "The Clash"





Vintage, vintage, vintage...

Söta vintageprylar!




Snyggingar...

Några finfina plagg jag inte skulle tacka nej till just nu...

Jacka och tröja från Whyred



Topp från Acne


The best ever...


Veckans hyllning...

Kate Winslet är min absoluta favoritskådespelerska. Allt hon gör på film är bra, dessutom är hon naturligt vacker och vågar stå emot Hollywoods sjuka skönhetsideal. Hon väljer ofta lite "smalare" filmer vilket gör henne intressant och oförutsägbar.
Hon lyckas också kombinera karriär och familjeliv på ett bra sätt.

Kolla in det här coola filmklippet med Kate, bra musik också...





Till min kära...

Björn Afzelius en av Sveriges absolut bästa musiker som tyvärr inte finns med oss längre.
Hans stora låtskatt lever dock kvar och hans texter är alltid lika aktuella.

Tack pappa för att du introducerade "Affe" för mig.

Den här låten är till dig och mamma, världens absolut bästa föräldrar.





Veckans puma!

Veckans hunk/puma blir suveräna Peter Krause som är aktuell i "Dirty sexy money" på Kanal 5 och "The lost room" i TV6
Allra bäst var han dock som Nate Fisher i oförglömliga serien "Six feet under"





Nu vill man bara mysa...

Usch, nu börjar det bli kallt. Det är dags att börja klä sig varmare och gärna i sköna, mysiga kläder...

Fjällräven Kodiak Parka



Emu Boots





Juicy Couture set



Oversizemössa




UFO-nörd...

Den här låten tröttnar jag aldrig på. Cool video också med hög (för mig) igenkänningsfaktor.
Ja, jag har faktiskt UFO-spanat ihop med några andra UFO-nördar... :o)

Jag och Robbie Williams får väl ta varann i hand...

Är du liksom jag fascinerad av rymden och universum så spana in denna länk:

http://www.heavens-above.com/




Snyggaste jeansen...

Härlig vårkollektion från Balmain och riktigt snygga jeans som skapar habegär...


Boho-höst!

Jag älskar fortfarande boho-trenden. Här är lite mysiga bohogrejer som jag fyndat secondhand.

Mysig poncho



Inkamönstrad väska



Söt liten börs



Bohochic 70-tals väska



Coola runda solisar



Dagens inspirationskälla, Twiggy!


Gammalt & nytt...

90-tals coola kängor...



Matchas fint med klänning från Matthew Williamson...



Snygg MC-jacka...



Sitter fint över Etros söta klänningar...



Grå vintagebasker...



Till Matthew Williamsons söta kappa...






Grova kornblå leggings...





Till Velours zipjacka Bella...



Snygg vintageväska i skinn...



Till Acnes Pistol...



Snygg kofta...



Över Tornado från Acne...



Smycken att älska...



FREY WILLE






KYSSJOHANNA


Min favorit klänning...

Jag älskar klänningarna från Marchesa, de är helt enkelt underbara.
Efter att ha plöjt igenom en hel del bilder på olika modeller hittade jag slutligen mina favoriter.
Det är helt klart Sienna Miller som dragit hem full pott. Det säger väl något om hennes stilkänsla...



Anne Hathaway på god 2:a plats


Mönstra på...

Älskar det här mönstret från Guccis höstkollektion (bilden längst till vänster)
Spana även in golvet på catwalken.



Indiska har en riktig look-a-like kofta.



Hittade den här sjalen hos mamma som hon köpte i Italien på 70-talet.
Känns mönstret bekant?


Kommer du ihåg...

Nu kommer 90-talet tillbaka i rusande fart. Grunge, flanellskjortor, Dr Martens och slitna trasiga jeans.Vem gestaltar det bättre en coola Alicia Silverstone i klassikern "Cryin" med Aerosmith.

Titta, njut och inspireras.



Aerosmith - Cryin'
Uploaded by aerosmithdu17

Gillar du fransar?

Vad tycker du om franstrenden, pocahontasmodet, native american stilen som sprider sig som en löpeld?
Själv är jag svag för 70-talet och älskar boho, etno och hippiestilen.
Ibland önskar jag dock att jag vågade ta ut svängarna lite mer...

Många är kändisarna som har fallit för trenden. Mischa Barton älskar sina fringeboots...






Prada


YSL


Anna Sui


Gucci


Miss Sixty




Pocahontas herself



Fransinspiration!




Om man har tur kan man även fynda fransar vintage...


Marc Jacobs vintage look-a-likes...

Det går inte undgå att se var Marc Jacobs hämtar sin inspiration, i det förflutna.



En riktig ripoff är Marc Jacobs Mountain Bandana som ursprungligen är en turistscarf från byn Linsell i Härjedalen.


Garderobsrensning!

Mamma & Pappa besitter en hel del fina vintagefynd. Så här på hösten kan man ju inte få nog av härliga koftor och cardigans.
Dessa två 80-tals koftor hittade jag i deras garderob, de känns lite som föregångare till Hopes och Acnes snygga koftor i modellen.


RSS 2.0