Bäst just nu...


Dagens YouTube


Cannesfavoriter...

Mina favoritklänningar från Cannes. Vilken gillar du bäst?


Vem var bäst?

Både Kronprinsessan Victoria och Prinsessan Madeleine var otroligt fina på "Children of the world foundation"
Även Drottningen hade en ursnygg klänning.
Vem var din favorit? Min röst går till Victoria.



Längtar...

Den här filmen får man inte missa... "Taking Woodstock"
Suverän musik och fantastiska skådespelare bl.a Emile Hirsch.


Retro textilkonst, tygtavlor!

Mitt nya konstprojekt, tygtavlor i retrotyger.



Tyg från H&M Home interiörkollektion



"Konst är själva idén"

Tanken med tavlorna är enkel:

Jag ville göra tavlor med vackra och tilltalande motiv som dessutom inte finns i massupplagor.

Använda mig av retrotyger i den mån det går av miljövänliga skäl och för att behålla originaliteten.

Textil ger en mer direkt känsla och det finns inga gränser med vad man kan göra av tyger.

Man kan återanvända tygtavlorna till något annat när man tröttnat på dem t.ex. kuddfodral, kläder, klä en stol etc.

Dagens önskemål...

Dagens ytliga önskemål "Wang bag"
Hittade tre väskor på seconhand som är lite snarlika...



Secondhand look-a-likes...




Veckans Puma...

Ginnifer Goodwin


Jessica Simpson slår tillbaka...

Jessica Simpson slår tillbaka angående fet-skitsnacket som omgett henne och visst är hon jättesnygg på de vintageinspirerade bilderna nya numret av Vanity Fair.

Frågan nu, är istället om hon är duktigt retucherad på bilderna?
Vad tror du?


Min absoluta favorit...

Mitt absoluta favoritfynd. Vintageklänning från H&M, äkta 80-tal.
Jag är otroligt svag för vintageplagg från H&M...


Min nya favoritbutik...

Min nya favoritbutik på nätet shopplanetblue.com så fina kläder men tyvärr ganska dyrt.


Mer vintage åt folket...

Behöver man egentligen handla nytt? Det mesta finns ju faktiskt att få tag i second hand.
Alla borde börja handla mer vintage, fördelarna är ju så många:

Miljövänligt
Billigt
Välgörenhet
Bättre kvalité på äldre kläder
Du blir garanterat ensam om ditt plagg/accessoar.

Här följer lite av mina senaste vintagefynd.



Coolt retroporslin...



Även söta retro barnkläder kan man hitta...


Snygg, snyggare, snyggast...

Costume Institutes välgörenhetsgala i New York.

Agyness, Marilyn, Agyness, Marilyn... Agyness Deyn goes Marilyn Monroe och ser fantastisk ut.



Ashley Olsen, precis den här beachblonda nyansen vill jag ha på mitt hår...



Blake Lively



Kate Moss
"stunning" som alltid och egen stil...



Söta Rachel Bilson i "den lilla smaragdgröna"



De som inte lyckades riktigt lika bra...

Emmy Rossum är trist som silverfisk...



Leighton Meester, ord överflödiga...



Slutligen Madonna, vad tänkte hon på...? Är det ett sista desperat försök att återuppliva "BoyToy-stilen" från 80-talet?

Jag har varit ett fan av Madonna sen hon debuterade på 80-talet. Jag föll som en fura för den färgstarka tjejen som vågade gå sin egen väg.
Var det någon man trodde skulle våga stå emot Hollywoods åldersfixering och utseendehets så var det Madonna, men icke.
Hon har istället blivit en åldersfascist av rang med sitt sönderbotoxade ansikte och det är så tråkigt...


Vintagemania!

Jag är en vintagemaniac! Kan helt enkelt inte få nog... :o)


Veckans "Vill ha"!

Nike Air Force One i läcker chokladfärg.


RSS 2.0