Myslördag!

Äntligen helg! Då ska det mysas...
Vilken är din favorit mysoutfit?

Här följer lite kändismys:

Paris i Primp och Juicy Couture

image954

Sienna Miller m.fl i sina favorituggs.

image956
Kate Hudson i sliten tisha.

image957

Primp och Juicy Couture-inspirerade mysoutfits från asos.com

image958image959

Kameleonten Kate Moss!

Kate Moss har haft många stilar genom åren. Vilken är din favorit?
Personligen så gillar jag henne så ostylad och naturlig som möjligt. Gärna i nån cool 70-talsstil och med det långa slingade håret utsläppt.

image943image944image945image946image947image948image949image950image951image952

Glädjebesked!

Jippie! Hurra! Tjoho!!
Leo Di Caprio är singel igen. Har varit lite småförälskad i honom sen "Titanic" (givetvis...) och "The Beach" där han spelar en cool backpacker (jag vill oxå ut och backpacka igen...)

image935image936

Hur ser dom ut...?? Totala skönhetskatastrofer!

Vart är kändisidealen på väg? Botox hit och restylane dit och ofta inte med några höjdarresultalt. Men det är ju inte bara kändisar som lägger sig under kniven/sprutan utan det blir allt vanligare hos "vanliga" Svenssons också.
Man kan ju hoppas att detta ger motsatt effekt, att de rika och berömda inte tycker det är lika glamouröst längre och istället återgår till gamla naturliga skönhetsideal.

Här följer några skräckexempel samt tack och lov några som fortfarande är "naturliga"

Fat restylanelips, inget att eftersträva...

image926

image900
image901image902
image903image905
image906image907image908

Naturliga läppar är ju så mycket snyggare...

image909image910
image911image912
image913

Bröstjobben från helvetet... Usch!!

image914image915image916
image917image918

Inte nån lyckad fettsugning för Tara Reid...

image919

Ibland gör de om sig själva till oigenkännlighet. Ashley Simpson och Lil´Kim är bra exempel på det.

image920image921image923
image925

Våga stå emot de sjuka skönhetsidealen och va dig själv. Åldras med stolthet, inget är vackrare en naturlig ålderdom där det syns att man levt.

Dagens önskeoutfit - Hippie, hippie shake!

Ibland önskar jag att jag vågade bejaka den lilla hippie som finns i mig.
Jag är hopplöst förälskad i både kläder och musik från 70-talet. Dock inte discoeran utan mer Woodstock om ni förstår vad jag menar...
Måste dock tillägga att jag definitivt inte är drogliberal utan snarare Straight Edge dvs jag använder varken alkohol eller droger.
Ändå dras jag till denna bohemiska livstil. Önskar att jag vågade låta håret vara och skaffa dreadlocks (istället har man typiskt svenskt tjejhår, långt och platt med mittbena.
Jag älskar dreadlocks speciellt på killar (trots detta har sambon en typisk svennebanan frisyr)

Tänk att driva omkring vind för våg och ta dagen som den kommer på Goa i Indien eller Marrakesh i Marocko till tonerna av Americas "A horse with no name". Iklädd i hippiecoola kläder.
Vad gör man istället? Jo, bor i en liten trist svensk håla där ingen ska vara bättre än någon annan. Jantelagen som vi alla svenskar lyder under och klär sig allt annat en hippiecoolt.

Men trots allt så trivs jag med mitt liv. Jag, sambon, lilla dottern och katten lever i vår egen lilla bohemiska hippiebubbla.

Här kommer iallafall dagens önskeoutfit och frisyr.

Odd Molly tunika!

image896

Coola 70-tals jeans!

image897

Vill ha dreads!!

image898

Victoria Beckham och Marc Jacobs

Det ryktas att Victoria Beckham ska vara ansiktet utåt till Marc Jacobs nya kampanj.
Vad tycker ni om det? Själv tycker jag det hade funnits bättre val... Men som sagt det kanske bara är ett rykte...

image894

Bäst musik just nu...

Älskar James Blunts låt "1973". Det är konstigt men låtar med årtal i titeln tenderar att alltid vara bra ta tex
"1979" med Smashing Pumpkins som också är suverän.

Här är texten till James Blunt "1973"

Simone
You're getting older
Your journey's been etched
On your skin

Simone
Wish I had known that
What seemed so strong
Has been and gone

I would call you up every saturday night
And we'd both stay out 'till the morning light
And we sang, "Here we go again"
And though time goes by
I will always be
In a club with you
In 1973
Singing, "Here we go again"

Simone
Wish I was sober
So I could see clearly now
The rain has gone

Simone
I guess it's over
My memory plays out to the same old song

I would call you up every saturday night
And we'd both stay out 'till the morning light
[1973 lyrics on http://www.metrolyrics.com]

And we sang, "Here we go again"
And though time goes by
I will always be
In a club with you
In 1973
Singing, "Here we go again"

I would call you up every saturday night
And we'd both stay out 'till the morning light
And we sang, "Here we go again"
And though time goes by
I will always be
In a club with you
In 1973
Singing, "Here we go again"

I would call you up every saturday night
And we'd both stay out 'till the morning light
And we sang, "Here we go again"
And though time goes by
I will always be
In a club with you
In 1973
Singing, "Here we go again"

And though time goes by
I will always be
In a club with you
In 1973
singing, "Here we go again"

Högerklicka på lilla bilden för att höra låten och se videon.



image888

Dagens önskeoutfit!

Dagens önskeoutfit 1.

image883

Dagens önskeoutfit 2.

image884

Istället driver man omkring hemma i slitna Puma swettisbyxor och en gammal hoodie. Så glamourös är jag...

Stövelpanik!

Att välja stövlar i höst är inte lätt. Det är en djungel out there och jag är helt villrådig.
Kom gärna med era stöveltips.

image857image858image859image860image861image862image863image864

Vem bär dem bäst?

Stuprörsjeans i all ära men vem bär dem egentligen bäst?

Mitt första självklara val är givetvis stuprörsjeansens föregångare Kate Moss. Men egentligen har hon ju faktiskt inte så snygga ben, de är bara beniga, knotiga, krokiga och allmänt konstiga.

Vem är din stuprörsfavorit?

image845image846

Sienna Miller
image847

Kate Hudson
image848

Mischa Barton
image849

Kate Beckinsale, Beyoncé, Nicole Ritchie m.fl

image850

image851





Veckans "vill ha" shopping!

Söt 60-tals inspirerade klänningar från Alice+Oliva och Jill Stuart

image840image843

Underbar väska från Juicy Couture.

image841

Snygg midjekort slimmad skinnjacka.

image842

Finfin smyckesaccessoar!

image844

Väskor - Viktor & Rolf!

Nu kommer Viktor & Rolf med en väskkollektion. Väskorna är mycket fina och söta men det blir tummen ner för deras val av material.

Väskorna är gjorda i läder, ödla och andra dyrbara skinnmaterial.

image833


Veckans Puma - Mjau, mjau, mjau!!

Veckans Puma blir ingen mindre än min lilla katt som faktiskt heter Puma.
Visst är hon söt...?

image824

Förälskad i vintage!

Några av mina absoluta favorit vintagefynd just nu.

Söt stickad mössa/basker arvegods efter min sambos farmor Hanna.

image816

Trendig mindre väska med lång axelrem och paljetter.

image817

En till paljettprydd liten väska. Jag har en thing för paljetter just nu... :o)

image818

Underbar rysk scarf!

image819

Vintageyra från London!

Här kommer fler utlovade bilder på några av mina fynd som jag gjorde under min Londonresa.
Ursäkta dröjsmålet men helgen tillbringades på Öland och därmed hade jag inte tillgång till alla mina bilder.

Jag kan inte få nog av söta och färgglada baskers. Härlig angorabasker från Kangol!

image808

Söta örhängen! 60-tal enligt butiksinnehavaren men jag tror mer på 80-tal...

image809

Otroligt fin 60-tals väska som tyvärr är lite defekt. Men tjusig är den...

image810

Superfin krokomönstrad portmonä i äkta skinn.

image811

Vintageklänning i klassiskt benvitt!

image812

Cool oversizeblus med snygga detaljer.

image813


Coola tees!

Är det någon mer än jag som inte kan få nog av coola tees med tryck gärna i oversizemodell? Det är så snyggt till leggings och höstens skinnjacka.

image804

Diggar Mischas coola Driftwood T-shirt och funderar starkt på att slå till på asos variant.

image805

Annan snygg tee från asos.com

image806

Ashley Olsen sportar stilen...

image807

RSS 2.0